Shopping och kalas!

4 dagars långledigt. Är det inte skönt så säg. Att mitt i allt få denna ledighet, vila upp sig, komma ifatt, med det som legat efter, som man kan göra sen. 

Torsdagen hämtade jag mamma och vi fikade här. Hon var lite otålig, ville hem till sina vänner och spela kort. Hur skulle de klara sig när hon inte var där? Det är så skönt att hon trivs. Sen på kvällen blev det en film kväll, jag kommer ju sällan ihåg vad filmerna jag tittat på heter, så även i detta fallet. 

I fredags åkte jag och yngste sonen på shopping, han käraste fyller myndig och med mig som smakråd stack vi iväg efter frukosten (en sen sådan). Sonen är imponerande på att handla till sig själv (han gillar inte det), på 55 minuter hade han köpt 2 par jeans, 3 skjortor och 2 par strumpor. Tänk om man hade haft den farten. Present hittade han också en jättefin klocka och ett halsband. Jag tyckte också klockan var fin, så jag köpte en till mig! Det behövde jag.

När vi skulle in på HM, såg jag skylten med JOY på, kom ihåg en vän som hade en jätte fin skjort-blus på sig på valborg. Den var köpt där, jag sprang förbi HM och in på JOY, hörde paniken i min sons röst, MAMMA, nu går du för långt!!! Jag hittade skjort-blusen, och den köpte jag fortare än jag nästan inte hann prova. Jag kände mig så lycklig och tillfreds efter detta.

Sen åt vi och åkte hem. Jo, sen fick IKEA ett besök också, vi skulle ju också köpa en present till svärdottern. Där hade jag spanat in en sak till henne.

Hem till hennes föräldrar på kalas och god mat. Hennes syster fick en liten tjej för 6 veckor sedan, lilla Tilda så liten och så söt så klart.


Födelsedagsbarnet och "Hoffe"


Min man som njuter av den lilla kickan.

Kom inte hem förrän efter 02.00, så det blev sovmorgon i lördags. Lunch tillsammans med hela familjen Emanuelsson, grillade korv och kycklingklubbor, färdig potatissallad till det. 

Söndagen har varit vilodagen, precis som det ska. Varit uppe en snabbrunda hos mamma, packat hennes väska inför hennes operation i morgon, byte av pacemakern, batteriet håller på att ta slut i den. Tur att de finns och att de kan se när batteriet är på väg att laddas ur.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0