Sommar, sommar och sol!

Efter regn kommer solsken, det stämde så väl. I torsdags tog jag bilen och körde till Växjö efter jobbet. Himlen blev till hav med isbitar i. Det regnade så pass att det inte gick se vägen och till råga på detta åskade det och blixtrade hårt. Riktigt läskigt. Jag är normalt inte rädd för åska, särskilt inte i en bil. Men det var så otäckt! Jag tillsammans med övriga förare fick stanna utmed vägen och invänta ett lugnare väder. Blixten syntes precis framför rutan och kändes som det slog i gatan, att jag satt och skrek i bilen, usch och fy! Väl i Växjö slutade det, men när jag vände hemmåt mötte jag samma väder, så tröstlöst.

Fredagen regnade också en hel del. Så kvällen blev det hämtmat och mys i soffan. 

Vaknade till sommar på lördagen åh vad härligt, har nästan glömt hur det känns med denna värme på huden. Städade på altanen för glatta livet. Yngste sonen fyller år och vi ska grilla. Firade även in sommaren med en flaska bubbel på eftermiddagen. Vilket rus! Efter firande och sonen nöjd kändes helgen fulländad.

Söndagen är också fint väder, lite mer blåsigt men det gör inget. Var nere och köpte till lite mer blommor och kogödsel. Plantera står på schemat idag. Det blev fint och resten av naturen är också i sin blom. De gröna bladen på träden i kontrast till buskar i vitt och rosa är en fantastisk vy från altanen nu.


Mina egna kryddor som jag hoppas kunna använda i sommar.


Vy från balkongen idag.


Ett av äppelträden på baksidan har delats på mitten av regnet i fredags,
men där är ett äppelträd till som blommar för fullt, visst är det vackert?


   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0