Tur att...

söndagar finns. Efter de sista dagarnas party liv känns kroppen som en urvattnad trasa. Efter jobbet på torsdagen var det storstädning hemma. Maken och jag tog varsen våning och klara färdiga gå!

Efter ett fullt ös på jobbet hela veckan blev det en härlig helg som låg framför. Direkt efter jobbet i fredags, packade vi grillkorgen och åkte till "vårt" eget bål och våra goda vänner. Massor med inbjudna gäster från när och fjärran kommer för att få vara tillsammans och fira in våren på vårt traditionella sätt. 

Alla väntar spänt på hur bålet ska tändas, det är en procedur i sig. I år blev det helt vanligt, vilket då är ovanligt. Det har tidigare tänts på lite olika sätt. En gång tändes det med en pilbåge med en brandfackla i spetsen, bålet som alltid indränkt i bensin, lät som en bauta vindpust, whoff!



Självklart är bålet godkänt av byns brandförsvar som vännerna alltid frågar.

Samtidigt som bålet brinner, tänds den stora grillen, vänner som vi inte träffat på länge dyker upp och vi pratar och går igenom den senaste tidens händelser.



Lenas krusskjorta inköpt på Joy, blev jag hel frälst i, fick en "måste-ha-känsla.


     
Svärdöttrarna firar också med oss (alkoholfritt såklart)

När maten var klar började det dugga så vi gick in och åt.



Mitt i bilden syns den häftiga engelsk-talande hunden, eller hon lyssnar på kommandon på engelska. Söt!


Nya mobiler måste visas och jämföras...

Jättetrevligt och mätta blev vi.

Lördagen vaknade jag med ett ryck, väckte mannen med en panikfråga "Kalle är systmet öppet idag?" han svarar: "Nej, det är 1:a maj och röd dag". Jag kände paniken komma ännu mer. I em. kommer nämnligen mina klasskompisar hit på förfest, vi som slutade 9:an 1980, inte så länge alltså. Jag kommer ju ihåg hur festerna såg ut då och insåg att vårt öl och vinförråd inte skulle räcka på långa vägar. Ringde runt och fick ihop detta till slut. Hur kunde jag bara glömma att det var stängt?

Men hur som helst, det var hur kul som helst, tyvärr var vi inte så många ifrån vår klass, endast 6 st. Men vi gjorde vad vi kunde för att liva upp festen som sen fortsatte på Speak Easy. Innan dess satt vi och pratade minnen, vad vi gjort nu, vad vi gjorde då. Det är ju så häftigt! Så kul att spana in vem som var där, även om det inte var lätt att lista ut alla som var där. En del har förändrats mycket, en del ser nästan lika dana ut.

Så idag söndag är det vila vila och vila, så jag är pigg som en nyutsprungen ros i morgon!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0