Här och nu!





Att få träna på här och nu har varit dagens utmaning. Dagen på jobbet har bestått av i stort sett möten av olika slag. Att gå från det ena till det andra har krävt att ställa om fokus från en diskussion till en helt annan. Det låter kanske inte så jobbigt, men det tar på energin, som jag egentligen har, men i slutet av dagen tog nog batteriet slut och därför slutade middagen ikväll med en enkel räksallad som maken gjorde.
Men är väldigt nöjd med dagen och inspirerande människor som jag möter i vardagen.

Dagen började som vanligt att klockan ringde 05.20, shit, vad var det för signal? sover djupare än djupast som alltid, det var sonen som skulle väckas, han börjar kl 06.00, här curlar jag, vill inte att han försover sig. Stiger inte upp från min varma sköna säng, utan vrålar med min riktigt rosliga sömndruckna röst, STOFFAN - är du vaken! Får som svar tillbaka; - lugna ner dig, jag sitter här nere och läser tidningen.

Somnar om i en vändning i sängen. Nästa gång klockan ringer 06.45 asar jag mig upp och in i duschen på ren rutin. Gör som jag alltid gör, målar först höger öga, sen vänster osv. Testa att göra tvärtom där, det blir helt fel.

Idol ikväll, SEAL!!!! Är han bäst eller?


En vacker orkidé, ett glas rosé och tända ljus, är ren balsam för själen en fredags kväll!
Vy från soffan.


Framför soffan mera ljus, en glasskål som har innehållt nötter, tog precis slut, 
telefoner i massor, väntar på telefonsamtal...


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0