I och K!

På datorn har I och K försvunnit. En högtalare ramlade ner på tangentbordet och de flög iväg. så nu sticker det endast ut små plasttoppar och de är inte lätta att träffa. De används ganska flitigt. Förra laptopen gick sönder när maken snubblade över sladden så denna är ganska nyinköppt, känns sådär kul att behöva betala en drulle försäkring till.

Veckorna och dagarna går så fort nu att man blir helt yr i huvudet, nu har redan helgen gått och nästa är på gång. En av tjejerna på jobbet skrev idag till en kund "trevlig helg", men ändrade sig i sista stund när hon kom på att det är tisdag, kanske lite tidigt....men rätt kul ändå.

Helgen som gick var det full rulle. Min syster och hennes man var här, matlagning stod på programmet och sönerna med respektive var också hemma och gjorde oss sällskap. Mycket kul!

Ja, nu går jag också i väntans tider, enligt tidtabellen för hur länge en kvinna är gravid, så har min svärdotter i morgon gått de 40 veckor. Så jag hoppas få ett samtal från sonen efter kl 24 i natt att nu har vi blivit FARMOR och FARFAR. Kan inte fatta det? Det var ju inte längesedan de själva tultade omkring och letade efter "kadde"=nallen och ville ha "killou"=välling (gissa om det tog tid att lista ut när sonen skriker och vill ha killou, vad är det han vill ha???).



Detta är en Kadde!


Detta är Killou!

Jag är också en nyfiken själ, vet inte vad det blir för kön. Det ville de inte ta reda på, men JAG ville! Ingen hänsyn togs till mig i detta fallet. Jag får väl se om jag får åtminstone får bestämma namnet då?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0