Snön vräker ner!

I hultet i dag vräker just nu snön ner. Tyvärr är det riktigt blaskigt och blåser också. Det är vad jag kallar sk_t väder.

Mer än halva veckan har gått och vårt lilla barnbarn är nu fem dagar gammal. Har inte riktigt fattat det ännu tror jag. Kommer på mig själv att sitta och le emellanåt och tänker på vad han gör nu. När jag pratar med pappa-sonen säger han att han äter och tömmer ganska ofta.

Händer just nu inte så mycket på hemmafronten, under denna mörka årstiden är det mest mysigt att sitta i soffan efter maten, tända ljus och krypa in under pläden.

Kvällens meny bestod av ett recept som jag fått av Farmskan, fläskfilé med banan, mandariner, mango chutney, curry och grädde. Det var riktigt gott och kändes fräscht med frukten till.

En liten kul sak som hände när jag pratade i telefon innan jag cyklade hem. Jag ringde maken för att stämma av vad jag skulle handla hem, då kommer två kollegor och ska gå hem, jag säger "hej då" till dom, maken svarar då i luren "hej då" och lägger på. Å tröger, jag hade ju inte pratat färdigt!


Kommentarer
Postat av: Farmskan

Underbar liten historia... =)

Ja, den rätten är god och enkel att göra. Kram kram

2010-10-21 @ 18:55:18
URL: http://farmskan.blogg.se/
Postat av: Kaisa

Det låter så gott med fläskfilén. Kan man få receptet?

2010-10-23 @ 21:33:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0