Underverk!

Ja mina vänner, nu har det helt fantastiska hänt. Jag har blivit farmor. I går morse ringde telefonen 06.30, innan jag vaknade så pass att jag förstod att det ringde, hann maken också vakna och ställer direkt frågan, ska jag jobba idag, har jag försovit mig?

Jag förstod direkt, det är stora sonen som ringer, det är nog klart nu. Åh så var det ju. Känslan är något så, ja, jag tror inte jag kan beskriva den, men jag blev alldeles skakis och grät av glädje. Att höra min son säga att han blivit pappa... Det var så stort, så självklart, men ändå så speciellt, min son, mitt barnbarn. Har smakat hela helgen på ordet, farmor - farmor - stora sonen har en son tillsammans med min svärdotter. Oh yeah!

Vi hade kontakt hela förmiddagen, med MMS och SMS och samtal. Till slut fick vi klartecken att vi kunde åka dit. De lämnade BB redan 4 timmar efter gossen var född. Nu hamnar man på patienthotell om allt har gått som det ska. Inhandlade något lite snabbt till gossen och sen dit för att titta, lukta, känna och ta på. Så mycket känslor, glädje, tårar-glädje, allt annat känns just nu oviktigt, det viktigaste just nu är detta. Mina underverk!

Efter endast fyra timmars sömn denna natten, gick vi på adrenalin iväg till våra vänner på middag och självklart hade vi införskaffat en god flaska champagne som vi firade med på kvällen. Mycket god mat, som vanligt när de bjuder.

Idag kom pappa-sonen hem och åt lunch med oss snabbt, skulle hämta lite grejer de behöver inför morgondagens hemfärd med sin familj.

I fredags kväll efter jobbet åkte multigruppen på jobbet till Kristianstad, först hem till en av tjejerna på lite förfest, därefter till en restaurang som heter Taste. Även där var det god mat. Kantarellsåsen som de hade till hade jag kunnat beställa in en liter av, så otroligt god.

Nu en stunds vila i soffan innan våning 2 ropar på läggdax.




Tack alla för fina gratulationer, kommentarer och SMS!

Kommentarer
Postat av: Carina

Grattis Far-mor Git!!!



Kram från Carina 9C

2010-10-19 @ 19:10:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0