Vilken smäll?

Har jordaxeln fått sig en ordentlig smäll och snurrar fortare än tidigare. Nu är det redan onsdag kväll och veckan är snart slut. Hur är det tänkt att hinna med allt? Jag vet inte.

I går efter jobbet fick jag åka med i Ekdahls pendlarbil hem till Nordholm. Där var det fullt ös med barn och sambos åsså jag. Efter en god middag, började de springas omkring, de skulle byta om. Jag satte mig lugnt i soffan och inväntade resten. Ut kommer ett gäng gul och blåklädda män och kvinnor med lustiga hattar. Jag fick en plysch älg-hatt för jag hade inga gul-blå kläder.

Men, tja, efter 5 minuter gav jag den till Pillan. När jag satt nära henne senare, fick jag en släng av älg-hornen som hängde som fläskotletter utmed öronen på henne varje gång och vred på huvudet, vilket hände emellanåt.

Tyvärr hjälpte nu inte detta engagemang Sverige till seger mot Holland.

Sedan blev det sängdax, skulle åka till Lund 06.30 idag. När jag vaknade så hade jag inte rört mig ur fläcken i sängen. Täcket låg helt orört, bara uppvikt där jag gled ur sängen. Stilla natt!

Frukosten framdukad, så gott och en go service verkligen.

Super dimmit när vi åkte till Lund (jag sov över för att jag hittar inte till dit vi skulle och tänkte att det är bäst att åka med någon som varit just på detta stället innan). Framme 07.30 i god tid.

Klara lagom till lunch som vi åt innan vi åkte mot Älmhult igen. In på jobbet några timmar och kände att jag var riktigt trött. Kändes som om jag gick i ett par sådana där nya gympaskor som det sägs man får snygg häck i, med studs i hälen, jag gick på moln liksom.

Tröttheten var så klart för lite sömn. Dessutom fick jag ett gallstensanfall på jobbet igår em. Låg på golvet på dass en stund med ett piller som ska hjälpa. Det gjorde det efter en stund, men det tar på en och nu känns det som om jag har fått en spark i sidan, mörbultad, men det är över för denna gången, förhoppningsvis för detta året.

Nä, nu ska jag köpa Ohoy chokladdopp, den stelnar när man häller den på glass, fick den igår kväll i Tollarp, det var suuuper gott. Testa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0