C och D

Hösten är här och ett nytt lager av C och D vitaminer är inköpt och tuggat in mig nu några dagar. Vet inte om det är inbillning, men nu börjar jag piggna till igen. En energi rik dag på jobbet först. Därefter en lång promenad med maken, handlat till mamma, varit hos henne en stund. Och nu blir det tv och soffan.

Maken har jobbat i helgen så jag har gjort en massa måsten, varit på IKEA och köpt en ny Ludde matta. Den förra kastade jag. Det var ju vår Ami:s Ludde matta. Har inte velat köpa någon ny, vi har ju ingen hund längre. Men nu var det dax igen, för mattan alltså.

Sedan har jag gjort något av det tråkigaste jag vet, putsat fönstren, nedre våningen på lördagen och övre på söndagen. Tja, det kunde slutat illa, behöver en stol för att kunna nå längst upp på utsidan av fönstret, så ni vet att man hänger ut och håller sig i fönsterkarmen med en blöt hand. Plötsligt glider stolen och jag tappar taget med handen. Jag faller omkring, klarade mig med blotta förskräckelsen. Endast min klocka på armen lossnade och ramlade ner.

Får nog använda Rut nästa gång det är dax, jag kan ta här nere och Rut där uppe.


Ami på sin Ludde matta! Så fin han var...


Kommentarer
Postat av: Emely

Underbara Ami..

Saknar honom! Snyft..

Är ju nästan exakt två år sen han försvann! :( Vart har tiden tagit vägen!

<3

2010-09-27 @ 21:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0