En kubik...

kläder har nu rensats ut från mina garderober. Åh så skönt! När jag var klar så hittade jag inte sopsäckarna att packa ner kläderna i. Allt ligger nu i en jätte hög utanför sovrummet. Fy vad trist och titta på den högen. Har också rensat bort ett 10-tal handväskor i olika varianter. Hittade en som jag faktiskt gillar och hade gärna velat köpa, så fanns den redan här hemma.

Stolt som en höna ropade jag på maken att komma och titta hur luftigt det blivit i mina garderober. När jag öppnade dörrarna, så syns det knappt. Hur i hela världen har denna kubik med kläder fått plats här inne? Jätte konstigt.

Idag har jag lyssnat på en kvinna som arbetar för organisatgionen Ecpat

Vad är då ECPAT?

ECPAT arbetar för barns rätt att inte utnyttjas i sexhandel. Problemet är globalt och dagligen säljs barn till sexköpare. För att bekämpa handeln finns ECPAT organisationer i alla världsdelar. ECPAT Sverige har som mål att minska inkomsterna till hallicar, människohandlare och andra som tjänar pengar på barns kroppar. Det görs genom att försvåra för de som finansierar handeln - köparna. Ju färre köpare, destu färre offer.
(hämtat från deras hemsida www.ecpat.se)

Jag blir ledsen, besviken, förbannad på dessa människor som inte inser eller erkänner att detta är så fel!! Vuxna människor, hur i hela världen kan man behandla barn på detta viset. Vad ger dessa människor rätten att förstöra dessa oskyldiga, rädda fruktansvärt rädda sköra barn? Absolut ingenting, för mig har dessa människor som utför dessa handlingar inget som helst värde. 

Jag som alltid säger att det finns något gott hos alla, men inser nu att det finns undantag. Vad kan jag då göra för att hjälpa, bli stödmedlem! Jag läste allt om detta på deras hemsida, gör du det också!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0