Minisemestern slut!

Vilken helt underbar paus från vardagen jag och maken har haft. Njutit av varenda minut. Tåget tog oss till Köpenhamn, därefter en kort promenad till hotellet. Vad vi hade totalt missat var kontanta pengar. En bagatell kanske. Men vi passerade SEB kontor på vägen så vi gick in, jätte flott stor byggnad. De hade inga pengar där... det var endast en investeringsbank, det var inte riktigt det vi tänkt göra i DK, utan mer spendera.

Hotellet låg i vattnet, fick gå ut via en brygga. Riktigt mysigt.

Tog oss ner till innerstaden och letade upp en restaurang och njöt av pulsen en stund. Inhandlade lite pärlande vin och gick senare tillbaka, för att vila upp oss inför onsdagens firande och flanerande.

Ströget var målet, passerade nog inte många cafée eller pubar. Irish Coffee var nog favoritdrinken i det blåsiga DK. Några klädbutiker hamnade vi i också, för det regnade rejält mellan solglimtarna, då var det bara in och skydda sig i butiken för regnet. På ett ställe, i provrummet, fick jag ett riktigt skrattsammanbrott, fick helt enkelt ropa på Kalle som höll sig på behörigt avstånd. Jag kom inte i min tröja/blus, när jag hade provat klart, den är lager på lager och hade snurrat in sig ordentligt. Tillsammans löste vi det och jag kunde gå ut iklädd min tröja igen.

Kvällen tillbringade vi på en Jugoslavisk restaurang med livemusik. Mycket god mat och en duktig grillmästare på plats.


Jugoslavisk buffé med en stor stark, valde maken.

Vi åkte därefter snålskjuts med Tivolibussen till vårt hotell och gick de sista 100 meterna till vårt hotell som låg jämte. Smart va´?

När vi kommer upp på rummet hittar vi på sängbordet en lapp en väl kyld flaska bubbel!





 
Så här glad blev 50-åringen!

Ekholms och Nordholms har lämnat en mycket uppskattad överraskning. Maken korkade upp direkt och bjöd även mig på den goda drycken. Goa goa vänner....

Idag har vi hållt oss till ett shoppingcentre och inhandlat lite som vi behövde, lås, en till resväska bla.

Tog tåget till hultet och var hemma på utsatt tid. Tack för det SJ, det var ganska skönt. När vi kom hem så väntade nästa överraskning.


I carporten, står en fastkedjad rullator, namnad och klar. Även käpp ingick. Kul!
Men jag har lite funderingar kring detta:

- Vilken stackars pensionär i hultet är nu utan rullator?
- Vem har nyckeln till låset, rullatorn är fastkedjad och låst?
- Finns det ingen varukorg till mjölken som man kan sätta på?

En tjock lunt med senilkort fanns också fastsatt, så han inte kommer bort, eller ska känna igen sig. Även telefonumret till mig om han ser förvirrad ut och behöver hjälp. Trygghet framför allt! 

Kommentarer
Postat av: Eva

Härligt! Och skönt se jubilaren fått tag i fordon med hjul till lördag... ja käppen kan oxå komma till nytta :) Hrm, får se om det kan tänkas ligga en nyckel här någonstans... puss

2010-09-16 @ 21:01:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0